رواية جميله في قلب وحش (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الحادي وثلاثون
الفصل الواحد وثلاثون
تقابليني كإنك فيلم خمسيني
كإنك وردة ف البدلة بيرويها مطر عيني
كإنك ارض، كإني ف حضرتك راوي لا يمل السرد
اميل لِك بسّ ما بمِلّك
اشيلِكْ عمري ما أشيل لِك
واغازلِك شعر واغزِل لك
ضفاير شكّي ويقيني
تقابليني
واطُل ف عينك استشهد
يامزيكا بتتنهد
شموسك كيف بتتجدد وضلِّك طيف مغطّيني... عمرو حسن..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلوا المخزن من أجل إنقاذ جميله ولكنهم إنصدموا لما
شافوا جلال مربوط بحبل وجميله مسكاه من شعره وحاطه
ورقه في فمه عشان ميتكلمش
جميله: أنا نفسي أفهم إنت عبيط هل إنت عبيط جاي تخطفني
طب كنت إسأل عني الأول دا أنا الاولي عالجمهوريه 3سنين
في الألعاب القتاليه ياغبي ياموكوس بس تصدق والله تستاهل
وبعدين ينفع كدا تخضني وتخطفني لاء ووقعت مني الشاورما
طب أكل إيه حالا ماترد عليا أكل إيه وأنا حامل وغلبانه والله
وضعيفه هاه ينفع كدا يعني
مالك: جميله
جريت عليه جميله وحضنته وبتبكي: مالك حبيبي وحشتني
شوفت يامالك خطفوا مراتك الكيوت الغلبانه بس متخافش
أنا جبته أرض أرض أه أسد يلا في إيه
مالك: الحمدلله إنك بخير ياروحي أنا كنت هموت من غيرك
جميله: بعد الشر عليك ياروحي يلا روحني عشان أكل
الضابط بعد أما أمر العساكر ومسكوا جلال: أظن يا أستاذ مالك
متخافش خالص علي المدام إنت الصراحه يتخاف عليك ههههه
مالك: ههههههههههه عندك حق والله دي بتقولي جبته أرض أرض
متشكر لحضرتك علي وجودك معانا
الضابط: لاشكر على واجب دا شغلنا يافندم استأذن أنا
مشي الضابط من أجل الإنتهاء من المهمه
مازن: ههههههههههه يخربيتك ياجميله إيه دا إنتي جباره
جميله: الله أكبر في منخيرك ياشيخ
مازن: مناخيري يامعفنه تصدقي يابت أنا غلطان إني جيتلك
وخوفت عليكي يابارده
جميله: بجد يامازن خوفت عليا من قلبك يافوزي ههههههههههه
مازن: ههههههههههه والله هبله
مالك بغيره: تحبوا أمشي واسيبكوا
مازن: ههههههههههه إنت بتغير
علي: جميله هو سؤال إنتي خطفوكي وجابولك شاورما
جميله: اه بس إيه جامده
علي: يابختك والله يارب أتخطف
مالك: ههههههههههه يلا يامهابيل عشان نروح
خرجوا من المخزن وكان البوليس لسه موجود
جميله: أبو النكاكيير هتوحشني والله ياراجل
الحارس: ههههههههههه توشكري يامدام
جميله: مع السلامه يابو المناكير
الحارس: ههههههههههه والله هبله
جميله: سلام ياجماعه والله هتوحشوني مالك حبيبي حاول
تخرجهم هما كويسين والله يامالك
مالك: انا هتفق مع الضابط بأذن الله ويخرجوا كفايه إنهم
ساعدوني عشان أوصلك
جميله: شكرا ياروحي يلا بقي شيلني عشان مش قادره
حملها مالك وذهب للسياره وركب بالخلف ومازن وعلي بالأمام
وبعد وقت وصلوا البيت وإتطمن الجميع علي جميله وجلبوا
دكتور عشان يطمن عالأطفال
الدكتور: الأطفال كويسين جدا والمدام بخير متقلقوش
جميله: إحسدني بقا
الدكتور: ههههههههههه لاء مش هحسد
مالك بغيره: تمام شكرا مازن وصل الدكتور للباب
علي:ياختي بطه ياولاد بتغيري ياحلوه
مالك:ما بلاش إنت عشان مأجلش جوازك
علي:ههههههههههه أبو المماليك حبيبي والله أنا بهزر ياجدع
جميله:إسفوخس عالرجاله
علي:مش بدل مايلغيلي الجوازه ياختي
خرج الكل من الأوضه وظل مالك مع جميله وبعد وقت مشي
الجميع وظل مالك في البيت
أم جميله:نورتنا يامالك يلا بقا مع السلامه
مالك:مش ماشي هفضل مع مراتي
أم جميله:دا إنت بارد روح شقتك
مالك:والله لو عملتي إيه ما همشي
وجري علي أوضه جميله وقفل الباب
ام جميله:ههههههههههه ربنا يسعدكوا يارب
ملك:اعاااااااااااااااا
ام جميله بخضه:الله يخربيتك في إيه
ملك:إشمعنا هو بايت مع جميله ليه مازن مش معايا
ام جميله:انا بقي هعلمك الادب وقلعت الشبشب وجريت وراها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند جميله ومالك بالغرفه جلس مالك بجانب جميله
مالك: أخيراً ياقلبي هاخدك في حضني وحشتيني
جميله: وانت كمان ياروحي واحشني
حضنها مالك بقوه فهو يشتاق لها كثيرآ
جميله: خلاص ياعم هتفطسني
مالك: ههههههههههه بتبوظي اللحظات الرومانسيه
جميله: أنا دا أنا حتي رومانسيه طب اسمع دي كدا مساء
البطاطس قلبي فيك غاطس
مالك: ههههههههههه بطاطس منك لله نامي يابطاطس نامي
اخدها مالك في حضنه وناموا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في الصباح اجتمعوا ونزلوا للمول من أجل شراء ما ينقصهم
والبنات اشتروا الفساتين بنفسهم عشان تكون مفاجأة لهم
علي: إلهي تنشكوا في رجليكوا مش قادر أمشي خلاص اومال
لو مكنتش جميله حامل دي بتمشي زي الرهوان وانا اللي عامل
كأن أنا اللي حامل أاااه يانا ياما ألااا ماجبتولي سندوتش حتي
لاء وكلوا كوم وإنكوا مورتوناش الفساتين كوم تاني خايف
والله لا تبقي فساتين فاضحه ههههههههههه إحنا رجاله أووووي
مازن: ههههههههههه حمش ياض ياعلي بس متخافش ياباشا
هما فاهمين إن لو في حاجه عريانه هما حرين بقا
مالك: بطلوا كلام بقا بس بصراحه كلوا كوم وعلي وهو بيكلم
التمثال كوم تاني ههههههههههه غبي والله
علي: ياعم ماهو اللي تمثال قليل الأدب لابس هدوم فاضحه
بصوت رمضان أبو العلمين حموده ههههههههههه وانا كنت عاوزه
يستر نفسه كدا أبقا غلطان يعنى مش يحسوا بينا شويه
جميله: الله يكون في عونك ياسيرين والله
سيرين: ههههههههههه لاء ياروحي متخافيش معايا علاجه الأكل
ملك: ههههههههههه علي رأيك
مازن: حبيبتي ماتيجي أقولك كلمه سر
جميله: لاء ياخفيف مش عليا أنا ولا تحب أقول لماما
مازن: أعوذ بالله ليه كدا حرام عليكي يا أخت جميله أنا شاب
ملتزم إزاي تقوليلي قولها كلمه سر
ضحك الكل علي كلام مازن وعلي وخرجوا من المول وذهبوا
للبيت والشباب إتجمعوا ببيت مالك والبنات ببيت جميله
وجلسوا معهم بعض الوقت وقاموا عشان يدخلوا شقتهم
علي: هتوحشيني يازوبيده
سيرين: وإنت كمان ياببلاوي
علي: يخربيت حلاوتك
مازن: هتوحشيني ياجمر
ملك: وإنت كمان هتوحشني ياجلب الجمر والله
مازن: الله أكبر عالحلاوه
مالك: هتوحشيني ياروحي
جميله: وإنت والله يازومل هتوحشني
مالك: ههههههههههه لازم تبوظي الرومانسيه
ام جميله: تحبوا أخليكوا توحشوا بعض للأبد دا هما يومين
وتتجوزوا يالا يالاااا إنت وهو بيتك بيتك
علي: الاقيش عندك شندوتش أصلي جعان
مازن: الاقيش عندك بوق حنان أصلي عشتان
مالك: أنا بقا مش عاوز حاجه غير تخليني أديها بوسه اخويه
أم جميله وهي بتقلع الشبشب: بس كدا من عيوني
جريوا وفتحوا الباب ودخلوا شقه مالك والبنات دخلوا الغرفه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في البيت عند مالك دخل الشباب
مازن:ياحلاوه ياولاد وهتجوز هتجوز واعيش بقا
علي:الله وإنتي يا أم فاروق ياحبيبتي مكنتيش عايشه
مازن:لاء يا أم بدوي وحياتك يا أوختشي كنت متمرمطه يقطع
العيال وسنينهم قطموا وسطي ياختي
علي:إسفوخس علي دي عيال لاء ياختي عيشي وافرحي
مازن:تسلمي يا أوختشي عالنصيحه
علي:علي إيه إحنا في الخدمه هيهيهيهيهي
مالك:ها خلصتوا جنان ولا لسه
مازن:يالهوي مين دا ياختي دا حليوه إزاي ولا بتوع السيما
علي:أه ياختي ولا عليه ضحكه وشعر صدر ياخراشي هيهيهيهي
مازن:وانبي لابوسه وقاموا نطوا علي مالك وفضلوا يهزروا
ونام الجميع في إنتظار يوم جديد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
متنسوش الفوت والكومنت عشان خاطري ♥♥
دمتم بخير 🌺🌺
ملكه القلم♥♥