رواية جميله في قلب وحش (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثاني وثلاثون
الفصل الثاني وثلاثون
لما توافقي
هيبيع جواهرجي ف يوم خاتم
هيجيب مأذون عشا لولاده
هيزيد مشروب وهيبقى اتنين
ونضيف للدنيا اتنين عشاق
واذا ما وافقتيش
فيه رزق هيبقى انتهى مقطوع
وانتي ماترضيش تقطعي أرزاق
♥🌹♥
عدي يومين علي ابطالنا ولم يخلوا من عشقهم ومزاحهم سوياً
واليوم هو اليوم المنتظر زفافهم العشاق
في اوضة فب الفندق اللي فيه الفرح كانت تجلس جميله
ومعها سيرين وملك
سيرين: أنا مش مصدقه إن النهارده فرحي يالهوي هموت من
الفرحه الحمد لله يارب الحمدلله على نعمه الحب
ملك: والله ياعيال أنا مش مصدقه إني هتجوز دا أنا لسه باكل
مصاصه وأضرب العيال اللي في الشارع ههههههههههه
جميله: ونبي إنتوا مجانين أومال أنا أعمل إيه بقيت حامل
يعني ماشاءالله طفله هتربي أطفال
سيرين: ههههههههههه لأ وأي تربيه
ملك: تربيه وسخه وحياتك
سيرين: ههههههههههه إسكتي لتضربك
جميله: وهضربها ليه ماهي اللي هتربيهم
سيرين: ههههههههههه قصف جبهه
ملك بتريقه: نينينينينني رخمين
سيرين: طب يلا بقي ياحلوين عشان نجهز البنات وصلوا
جميله: يلا
وقاموا عشان يستعدوا لزفافهم
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند الشباب بالغرفه كانوا بيجهزوا
مالك كان سعيد جدا وكل شويه يبتسم فلاحظه علي ومازن
علي: قوليلي يا أم فاروق ياحبيبتي إيه سر الضحكه اللي علي
وشه دي يكونش بيحب وهيتجوز عليكي
مازن وهو يضرب علي صدره: يامسيبتي هونت عليك ياراجل
طب حتي إفتكر العيال اللي بينا بلاش دي ياخويا إفتكر إني
كنت بلبس كلسونك هيهيهيهيهي
علي: هيهيهيهيهي يادي الكسوف بتلبسي كلسونه
مالك: بقا أنا بلبس كلسون يامعفن
مازن: الله ومالوا الكلسون ياخويا مش بنطلون هو ولا مش
بنطلون ولا قطونيل نستك البنطلون أبو أستك
علي: ههههههههههه ههههههههههه لاء دا مش بنطلون
مازن: ههههههههههه عارف ياخويا بس عشان الرقابه
مالك: والله متخلفين نفسي أفهم هتتجوزوا إزاي
مازن: زي السكر فى الشاي
علي: زي السكينه في الحلاوه
مالك: طب يلا ياسكر إنت والحلاوه إجهزوا عشان نروح للبنات
مازن: هيييح فكرتني يابو المماليك بالمزه ياسلام أخيراً هتلم
علي: ياشيخ إتوكس دا إنت نايم 3سنين ماشوفتش حاجه
طلع حبت رقاصات إيه لوز اللوز ههههههههههه
مازن: إخس عليك ومتعرفنيش غير حالا
مالك: تحبوا نلغي الجواز
علي ومازن: لالالالالالالا توبنا والله يامالك
مالك: ههههههههههه خلاص
وبدأوا يستعدوا عشان يجهزوا ويشوفوا البنات
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
"أنا كنت رايح فين بدون كفك
وكنت من غيرك مستني إيه م الجيّ
عجزت بدري يا حلوة وقابلتك "!
❤️❤️
بعد وقت جهزوا البنات ودخل الشباب ليروا ملكاتهم ولكن
إنبهروا مما رأوا فكانوا حقاً كالملكات وما زادهم جمال وجاذبيه
هو الحجاب الذي فاجئوهم بارتدائه فكانوا حقاً كالملكات
ذهب مازن لملك وعلي وجهه إبتسامه
مازن: إيه الجمال دا كلوا ياقمر
ملك بسعاده: بجد أنا حلوه
مازن: زي القمر ماتجيبي بوسه
جاء صوت من خلفه: قطر يبوسك ياروحي يلا عشان كتب
الكتاب وبعد كدا إنتوا حرين
مازن بخفوت: هادمه اللذات ومفرقه الجماعات
خرج مازن وملك من الغرفه ونزلوا علي السلم فخطفوا الأنظار
اما عند علي دخل عند سيرين
علي: قشطه ياقشطه إيه الحلاوه دي
سيرين بكسوف: إنت اللي أحلي ياحبيبي
علي: ملاقيش معاكي سندوتش أصلي جعان
سيرين: ههههههههههه إنت مجنون والله
أم جميله دخلت عليهم: يلا يا أستاذ جعان عشان كتب الكتاب
ودخلت ميرفت وعادل وحضنوا سيرين وبعد ذلك نزل
علي وسيرين ولم يقلوا وسامه عن مازن وملك
وبالجانب الأخر عند مالك وجميله دخل مالك وإنبهر من جمالها
مالك: ماشاءالله قمر ياروح قلبي
جميله: متنشكره والله يارجوله
مالك: ههههههههههه مش بقولك مالكيش في الرومانسيه
جميله: دا أنا كلي رومانسيه يابا
مالك: طب متزوقيش بس
جميله: دا أنا كيوت خالص والله
مالك: وأحلي كيوت في الدنيا
دخلت عليهم أم جميله: يلا ياعصافير الحب الكل مستنيكوا
مالك: يارب صبرني يارب يلا ياقلبي
ونزلوا وكانوا رائعين وهم بجانب بعضهم ولم يقلوا وسامه عن
السابقين وجلس كل زوج مع زوجته وتم كتب كتابهم
الجد: تحافظوا علي أحفادي البنات أنا اللي هقفلكوا لو زعلتوهم
عز: مش لوحدك ياحاج هما دلوقتي بناتنا
عادل: طبعاً إحنا عندنا دلوقتي 3بنات
سلموا عليهم وحضنوا البنات واشتغلت الأغاني ورقصوا سوياً
وفرحوا كثيراً ومن لايفرح عندما يجتمع مع نصفه الأخر
وإشتغلت أغنيه بيت كبير وقام العرسان عشان يرقصوا
مالك بحب: بحبك
جميله بكسوف: وأنا بموت فيك ياقلبي
مالك: شكلك جميل في الحجاب وبعدين فين بطنك هو مش
إنتي حامل بردو ولا إيه
جميله: الله أكبر في عينك إيه هتحسد حلاوتي
مالك: ههههههههههه مجنونه بس بحبك
عند مازن وملك
مازن: أنا أسعد واحد النهارده قمر بالحجاب بحبك ياروحي
ملك بخجل: وأنا كمان بموت فيك
مازن: الله علي الكسوف الله بعشقك
عند علي وسيرين
علي: قمر والله في الحجاب بعشقك
سيرين بخجل: وأنا كمان بحبك أووووي
علي: قمر وعلي رأي كارلا مسعود الله على الحاجات الحلوه دي
بقا ههههههههههه بعشقك
وبعد وقت إنتهي الفرح وكل عريس شال مراته ودخل غرفته
في الفندق المقام به الفرح
علي دخل هو وسيرين وأنزلها علي الفراش
علي: أخيراً بقينا لوحدنا ياااه الواحد ياكل براحته
سيرين: والله مجنون همك علي الأكل
علي: بهزر ياقلبي يلا نصلي
وبعد وقت خلصوا صلاه واقترب علي من سيرين واحتضنها
ثم بعد عنها وقبلها وذهبوا لعالمهم الخاص
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند مازن وملك نزل ملك علي الفراش
مازن: ااااه ياعضمك يارضا ااااه
ملك: إيه ياخويا تقيله ولا حاجه
مازن: ياقلبي ولو تقيله دا إنتي روحي
ملك: بحبك اوى
مازن: وأنا بعشقك يلا بقا عشان نصلي
وخلصوا صلاه وإقترب منها وقبلها وذهبوا لعالمهم الخاص
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند مالك دخل غرفته ونزل جميله برفق بسبب حملها
مالك وهو يحتضنها: اااااه أخيراً وحشني حضنك أووووي
جميله: وإنت كمان ياروحي وبس بقا عشان بتكسف
مالك: ههههههههههه بتكسفي
جميله: أه بكسف ويلا فوكلي السوسته
مالك: ههههههههههه ههههههههههه لاء واضح الكسوف
جميله: ياعم إخلص الفستان تقيل وربنا
مالك: ههههههههههه حاضر
وبدلوا ملابسهم وصلوا وبعد وقت خلصوا صلاه
مالك إقترب منها واحتضنها وظل يقبلها ثم ذهبوا لعالمهم
الخاص بهم ولا يوجد به سواهم عالم الحب والعشق
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
وعدي أيام وشهور علي أبطالنا بسعاده وفرحوا بإقتراب ولاده
جميله وأيضاً ملك وسيرين بالشهر الثالث من الحمل وكانوا
فرحين بتلك الأخبار السعيده فسيكون لهم أبناء من حبيباتهم
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
حبايب قلبي متنسوش الفوت والكومنت عشان خاطري ♥♥وابغي اقولكوا بكل أسف فاضل فصل وأخلصها
هتوحشوني أووووي والله🥺🥺
دمتم بخير يارب♥♥
ملكه القلم♥♥