ليس الخضوع عهرا ( مجموعة قصصية بقلم شيما) الفصل الاول
نبذة عن الكاتب
الكاتبة شيماء ابو طه المعروفه بشيما
كاتبه مصريه
عاشقه للكتاب.. والموسيقى
كاتبه واقعيه..
أكتب بلا تزيف ومن الواقع والحياة
لأن ما يحدث فيها أغرب من الخيال
عن الرومانسيه اكتب ❤️ وعن الخيانه 💔
عن العادات والتقاليد الاجتماعية التي
في بعض الأحيان تكون قاتله للروح
قبل الجسد..
اناقشها بكل وضوح
المقدمه
ما هو الخضوع؟؟!!
الخضوع لله وحده.
هل الخضوع في نظر البعض عهر؟؟
ماهو مفهوم الخضوع؟؟
هل هو في نظر البعض مرض نفسي؟؟!
أم انه شاذ الفكر؟؟
لماذا ارتبط تفكير البعض إن الساديه
ضرب.. وتعذيب.. وذل.. واهانه..
وانهم مرضي.. لماذا ينفرون منهم ويتقبله
اي شئ من محرامات ولا يتقبله هذا الفكر؟؟
لماذا ارتبط إن الخاضعه عاهرة.. ومتاحه للجميع؟!
سوف نناقش من زاويه اخري هذا الفكر..
واكتب بعض القصص الحقيقية حدثه بالفعل
"الجزء الاول"
نظرت "اسراء" الي ساعتها وهي تسرع في خطواتها
لقد تاخرت عن موعد الجلسه النفسيه التي تحضرها
بسبب كثرت العمل اليوم.
انها تنتظر موعد الجلسات لكي تلتقي برفقاتها فيها
انهم مثلها أصحاب ميول.. لقد وجدت نفسها معهم
ولم تشعر انها انسانه غريبه أو ذات تفكير شاذ..
"اسراء" 28عام.. مطلقه بعد زوج فاشل بسبب إن زوجها لم يحترم أو يتقبل ميولها
تملك بشرة مائله إلي البياض وتملك ملامح جميله
وعينين بلون الشكولاته.. متوسطه الطول.. وجسد متناسق.. محجبه
رن هاتفها وعرفت من المتصل قبل إن تجيب..
"ايوه.. ايوه.. جايه في الطريق يا دكتورة...
سمعت من الطرف الاخر ضحكت الطبيبة النفسيه التي أصبحت صديقتها.. ومأمن اسرارها.. لقد ذهبت إليها وهي مدمره نفسيا.. ووجدت منها الإهتمام والتفاهم.. نعم لقد كانت الطبيبة أيضا صاحبه ميول مثلها.. وقد قصت عليها بعض من حكايتها هي أيضا
في عالم" الخضوع "
وكان لها الفضل الأول إن تتقبل نفسها وتخرج من مرحله التشتت وعدم تقبلها لنفسها بسبب نظرات
زوجها السابق.. لقد هز ثقتها... كانت معه تشعر بالضياع.. ونظراته اليها تشعرها انها نجسه أو عاهرة.
انها ليست عاهرة.. انها تملك ميول للخضوع. كانت تريد إن تعيشها مع زوجها.. وتخيلت أنه سوف يفرح
ويتقبل ميولها.. فاقت من شرودها علي صوت "حنان" الطبيبة النفسية وصديقتها..
"ااايه يابنتي هو انا لحقت اتكلم؟؟ بشويش علي نفسك كده هههههه"
ابتسم واجابت عليها "معلش يا نونه الشغل كأن كتير اوووي النهارده.. علي العموم انا قربت اوصل 5دقايق واكون عندك..الشله وصلت ولا لسه؟"
"وصلم والمجنونه مستنياكي.. شكلها عامله مصيبة"
"لم اجلها واعرف هببت ايه المجنونة دي ههههه.. باي"
اغلق معها الهاتف وهي تسترجع عندما صارحت زوجها بميولها.. بعد الزواج وانها تريد إن تمارسها
معه إن تكون خاضعه له جااريته..
تنتظره عند عودته وهي في وضعيه الخضوع..
وإن تقبل يديه وقدمه عندما تغسلها له.. ابتسمت
بسخريه وتذكرت عندما غسلت له قدمه وقبلها
نهرها.. وقال لها انها مجنونه وبلا كرامه.. وعندما
وجهته انها لم تفعل شيء حرام.. بالعكس انها خادمه
له وتريد إن تشعر بذلك..
كانت تقوم قبله من النوم تجهز له الحمام وملابسه
وكانت توقظه من نومه وهي تقبل يديه.. كأن يبتسم لها ولكن كانت تريد أكثر من ذلك.. تريد إن يحرك
انوثتها.. ويوقظها من سباتها.. كانت لا تستمع بممارسه الجنس معه.. كانت تشعر بالبرود.. كانت
تريد عنف.. كانت تريد ان يهينها نعم.. أنه زوجها
وليس رجل غريب.. نعم انها "مازوخيه"
ولكن... كانت صاحبه شخصيه قويه.. كانت تريد
إن تكون ضعيفه أمام رجل واحد فقط..
إن تكون ذليله.. له وإن يشبع روحها وجسدها..
انها لم تخوض أي تجربه حب.. أو علاقة قبل الزواج
لم يجذبها أي شاب.. أو شعرت بالميل له..
مع انها صاحبه شهوة عاليه.. ورمانسيه.. انما ارادت
إن يكون زوجها.. أول رجل في حياتها.. من تقف امامه عاريه.. من تقدم له خضوعها.. وأن تفعل معه
كل ما تريد.. وتخيلته إن تفعله.. إن تشعر بلذة..
الجنس العنيف.. ولذه الألم..
ولكن ليس كل ما يريده الإنسان يتم تحقيقه لقد
حاولت معه.. بكل الطرق.. وكان رده لها "أنه لا يريد
ذلك.. ومن يفعلها حيوان.. وشاذ.. ويجب إن تذهب الي طبيب نفسي لتعالج نفسها إن ارادت. إن تظل
معه...
فاقت من شرودتها لتاني مره عندما وصلت الي مدخل العماره التي يوجد بيها العيادة.. دخلت إليها
واتجهت الي المصعد..
في العيادة كانت" حنان" تكلم زوجها وتخبره انها لن تتاخر بعد جلسه الاخيره..
"ايوه ياقلبي.. خلصت شغلك؟"
"لا لسه شويه.. وهروح. عايزة حاجه اجبها وانا مروح"
كأن "حسام" زوجها دكتور في الجامعه.. لقد كأن له الفضل انها تلملم نفسها بعد تجربه خضوع فاشله
بنسبه لها..
"لا ياحبيبي.. مش هتاخر هخلص جلسة.. الشله المقطيع دي واجي علي طوووووووول لسيدي"
"وسيدك.. مستنيكي.. وحشتيه. وعايز يكمل الي كأن بيعمله امبارح يا كلبه"
قالها بمكر وهو يخطط لما سوف يفعله بيها.. عند عودتها للمنزل..
شهقت وهي ترد عليه "ساااافل بطل ايه مش بتشبع"
"قلب السافل... هو انا هشبع منك.. ولا من جسمك
ولا خضوعك.. ده انا جايب ليكي قميص بدل الي
اتقطع امبارح.. ونقطعه واجيب غيره"
"ههههه.. هعضك يا حسام.. لو جيت جمبه.."
"وانا هعض شفايفك.. وصدرك.. وهربط ايدك ورا
ظهرك واقلعك واجيب الحزام و....."
"باااااااس خلاص اسكت بقاا.. البنات هنا"
"هو انتي خليتي فيها بنات ياختي... طيب اعمله حساب السناجل الي زينا.. الي مش لقيه حد وبيعضه المخده"
قالها المجنونه "مروة" التفتت لها "حنان" وهي تضحك وتقول ل"حسام "
"سمعت اهي المجنونة سمعت.. وتكلمت باي دلوقتي يا سيييييييدي"
"باي يا روح سيدك.. اعملي حسابك الليله سيشن
غييير"
"بحبك" قالها واغلقت معه الهاتف وهي تنظر الي مروة في غيظ.. قرصتها في كتفها وهي تقول لها
"مش هتبتلي بقاا.. جنانك ده.. يابنتي اهدي متستعجليش علي رزقك"
"نفسي يا نونه اعيش واحس كده ذيك"
ابتسمت لها بعطف وقالت بنبره صوت رقيقه
"كله في وقته يا مروة.. متستعجليش.. وانتي انسانه
جميله.. وهتلاقي نصك التاني إن شاءلله"
اقتربت منها "مروة" وحضنتها لقد شعرت بها وانا لا ماذلت تتذكر سيدها الأول..
"لسه بتفكري فيه يا" حنان؟؟
"لو بطلت افكر فيه.. قلبي هيقف.. انا بحب حسام وهو عارف ده. حب تاني..كفايه إن وقف جمبي واحتواني وكمان تقبلني زي منا وانه كمان غير ميوله
هو مكنش ليه في الساديه.. لكن عشاني بقا كده انا بعشق حسام جوزي.. لكن هفضل افتكره.. اول واحد في حياتي واول واحد قلبي يدق ليه.. وهو الي علمني معني الخضوع"
"طيب سيبتيه ليه؟ وطلبتي تتحرري؟
" لأن كأن روحي بتموت.. الاهمال بيموت أي علاقة البرود.. لم كنت بكون عاوزه مش بلاقيه جمبي..
مع أنه كأن راجل بجد.. وماستر بس كنت خلاص روحي المتمرد عايزة ترجع.. وصلنا لملل.. كنت عايزة يفهمني.. لكن.. "
دخلت عليهم "اسراء"
"السلام عليكم.. يا حلوين.. اهلا بمجنونه هااانم
عملتي ايه اعترفي"
قالتها وهي تقبلهم "معملتش حاااجه خالص..
ده انا بريئة"
ضحكم عليها.. وقالت حنان..
"هنعرف دلوقتي يا بريئة هانم جوه يلا لحسن" نور "
تلاقيها دلوقتي هتولع فينا لم ندخل
"ولم تدخله ليه متولع فيكم دلوقتي وتخلص"
"يمه ده بتيجي علي السيرة.." قالتها مروة
لينفجرة بعدها في الضحك جميعا.. "يلا يلا ندخل
كلنا وكل واحد تقول عملت ايه الاسبوع ده؟"
"وانتي أول واحدة طبعا ياقلبي؟" قالتها مروة
اجابتها وهي تقرص خدها "لا طبعاً يا سافله في حاجات ممنوع تعرفيها"
"هتمووت تعرف يا نونه.." قالتها اسراء
"ايوه عندك اعتراض.. عشان بكره اقولكم"
ضحكت حنان وقالت لها مش كل حاجه تتقال وتتعرف.. يلا
دخلم جميعا الي الغرفه واغلقت حنان الباب لكي
تبدا جلسه المصارحه..
***********************************
ما حكايه كل واحدة في تجربتها في الخضوع
اسراء
حنان
مروة
نور
ما قصتهم