رواية جميله في قلب وحش (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثامن والعشرون
الفصل الثامن والعشرون
أنا مش محتاج إثبات بكلام أنا لامِس حُبِك ف الأفعال.
❤️عمرو حسن ♥
في صباح يوم جديد مليئ بالسعاده والعشق أشرقت الشمس
علي أبطالنا لتزيد من إشراقها وجمالها إستيقظ الجميع من
النوم وبدؤا في الإستعداد وقام مالك ورن علي جميله
مالك: صباح الخير ياروحي وحشتيني
جميله: صباح الخير ياقلبي واحشني أكتر والله
مالك: نعمل إيه بقا في أمك اللي شبه ماري منيب
جميله: ههههههههههه دي حلفالك والله
مالك: ربنا يستر المهم النهارده هعدي عليكي كمان ساعتين
عشان حجزتلك عند دكتوره عاوز أتطمن علي البيبي
جميله: يااه كان نفسى أووي تبقي معايا في الوقت دا وأنا عند
الدكتور كنت برفض دايماً أروح ولحد حالا معرفش حامل في
إيه لسه والله هههههههه
مالك: عارف إني ظلمتك سامحيني المهم إجهزي وأنا هاجي
حالا بس هدخل شقتنا وإنتي تخرجي من غير ما أمك تشوفك
وحشاني أوووي ياقلبي
جميله بكسوف: حاضر ياقلبي هحاول أهرب وأدخل البيت
مالك: ماشي ياروحي يلا إجهزي عشان وحشاني أوووي
جميله بكسوف: يلا بقا سلام ياقلبي
مالك: هههه ماشي سلام ياروحي
وقفلوا المكالمه ونزل مالك بسرعه عشان يوصل البيت لعشقه
وأيضاً جميله كانت بتستعد عشان تقابل جوزها اللي غاب عنها
شهور فهي تشتاقه بشده
دخلت ملك: صباح الخير ياجوجو كلمي ماما
جميله: حاضر......وخرجت جميله
مني:صباح الخير يلا عشان نجهز البيت وننضفه
ملك:نعم ماهو نضيف أهوه ياماما حرام عليكي
مني:نضيف إيه يامعفنه والله ما إنتي نافعه
ملك:ياستي إرحميني بقا والله حرام عليكي طب الغلبانه دي
هتعمل إزاي وهي حامل كدا
الأم:مالكيش فيه هتعمل زيك زيها
جميله بتوتر:هاه ل..لا أنا عندي ميعاد عند الدكتور
مني:ميعاد حالا الساعه عشره وإنتي من إمتا بتروحي للدكتور
جميله: م.. ما.. ما انا قولت بقا أتطمن علي البيبي
الأم: ماشي ياختي إدخلي إلبسي وإنتي ياملك روقي علي
ماجيلك هنزل أجيب شويه طلبات
ملك ببكاء مصطنع: حاضر ياماما حاضر
ودخلت جميله تلبس ونزلت أمها تجيب الطلبات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شُفتها
زي السَّما
بتمِدّ إيدها لحُضن أطفال الشوارع
و تعلِّم الأسفلت تراتيل المُشاة
كونها خايفة من عدم شَدّ انتباههم
ده لوحدُه شيء يشد الانتباه. ❤🌺 عمرو حسن🌺♥
عند علي رن علي سيرين
علي: صباح الخير ياقمر
سيرين بكسوف: صباح النور
علي: بحبك
سيرين بصدمه: إيه قولت إيه
علي: أنا عارف إنك مستغربه بس والله العظيم أنا حبيتك أنا
منكرش إني كنت عاوز أنتقم منك عشان القلم وأنا اللي سلطت
الشباب اللي عاكسوكي عشان أنقذك وأقرب منك بس والله أنا
حبيتك وعرفت إنك متستاهليش غير الحب وإنك تبقي ملكه
وأنا أسف والله بس محبتش أخبي عنك أي حاجة ولو إنتي
مبتحبنيش خلاص إعتبريني مقولتش حاجه وهنفضل صحاب
سيرين: أنا متفاجأه من كلامك بس الحقيقه إني بحبك لالالالا
أنا بعشقك ياعلي والله بحبك
علي: أخيراً ياقلبي قولتيها أخيراً ياناس علي المهدي حب
أنا مبسوط أوووي ياروحي انا هتقدملك النهارده مع مازن
ومالك اوعدك مش هتندمي أبداً
سيرين: متأكده من كدا لأني حبيت راجل
علي: اااااه لو قدامي يانهار بووووس
سيرين بخجل: سلام بقا
علي: مكسوفه إشطااا سلام ياقلبي
وقفلوا المكالمه وقاموا يستعدوا وكانت أمها بتسمع كل المكالمه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ميرفت دخلت تكلم جلال
جلال: مش معقول يعني الدنيا هتولع لو رنيتي كمان شويه
ميرفت: أنا برن عليك عشان أعرفك إني خلاص مش عاوزه
مشاكل متدخلنيش في حاجه أنا مش عاوزه أخسر بنتي
وعيلتي وجوزي أنا ندمت على اللي فات
جلال: ههههههههههه وإيه صحي ضميرك
ميرفت: بقولك إيه إبعد عني وعن عيلتي بلاش مشاكل إنت
مش قدها صدقني هتندم
جلالبعصبيه: أنا مبتهددش سلام
نزلت ميرفت علي الفطار وكان الكل متجمع وحكت لهم كل
شيئ وعاتبوها لكن بالأخر سامحوها لأنها إعترفت بغلطها
مالك قبل مايمشي: ياريت فعلاً تكوني ندمتي
ميرفت: والله يابني ندمت سامحني
مالك: أكيد هسامحك كفايه عرفتي غلطك
سيرين: أنا مبسوطه أوووي ياماما إنك رجعتي زي زمان
الجد: مسامحينك يابنتي
ميرفت: متشكره ياعمي وانت ياعادل
عادل: مسامحك إنتي بردو حبيبتي
عز وعزه: ربنا يجمعنا دايما علي خير
الكل: يارب
مازن: يلا ناكل بقا ياجدعان أنا هبقي عريس
ضحك الكل عليه وفطروا في جو عائلي جميل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جلال بشر: فاكرني هسيبكوا في حالكوا دا أنا مستني اللحظه
اللي أشوفك فيها مكسور قدامي يامالك لازم أحرق قلبك عليها
وقدام عينك كمان بس إستني خلاص قربت ههههههههههه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
خرج مالك ووصل تحت البيت ورن علي جميله
مالك: أنا تحت البيت ياروحي
جميله: طب إطلع بسرعه عشان أنا مستخبيه عالسلم عشان
ماما متشوفنيش والمفتاح مش لاقياه
مالك: ثواني وأكون قدامك ياقمر
جري مالك علي السلم وشاف جميله
مالك وهو بيحضنها: ااااااه وحشتيني اووي ووحشني حضنك
جميله: وإنت كمان ياروحي واحشني أووووي يلا بقا ندخل
مالك: أومال لو مكنتيش مراتي والله حرام الرعب دا من أمك
فتح مالك الباب ودخل هو وجميله وقفل الباب وشال جميله
بين إيديه:وحشتيني ياروحي إيه الحلاوه دي
احمر وجه جميله من كلامه وقال مالك:الله أكبر عالحلاوه
ودخل الأوضه وفتح النور إنصدم هو وجميله
ههههههههههه حلو أوي ياواد يامالك الفيلم دا تعالي إتفرج
مالك ببكاء:لاء بقا والله حرام عليكي في إيه دي مراتي دا أنا
لو شاقطها مش هتطلعيلي زي عفريت العلبه كل شويه كدا
الأم:مفكرني هبله ومش عارفه إنتوا مخططين لإيه ههههههههه
شكلكوا لسه ماتعرفونيش خدي ياختي المفتاح أهوه أخدته
منك من غير ماتاخدي بالك مفكر ياض إنت هتضحك عليا
وتستفرد ببنتي هأ دا بعدك يالااااااا
مالك:منك لله منك لله عملت إيه في دنيتي عشان تعملي فيا
كدا هاه عملت إيه حرام عليكي سيبيني أعيش حياتي
الأم:دا بعدك أنا هربيك وأعلمك الأدب وإنتي يا أبله كدا تكسري
كلامي ماشي لينا بيت يلمنا من عنيا
جميله بسرعه:لا والله ياماما دا هو اللي ضحك عليا وقالي
تعالي معايا هجيب حاجه من جوا وأنا أقوله بلاااااااش وهو
مش راضي ضحك عليا والله ياماما
مالك بصدمه:بتبيعيني كدا من أول قلم
جميله وهي ترسل له بوسه في الهوا:المضطر بقا ياقلبي
الأم:قدامي ياحلوين يلا عشان الكشف
وخرجوا من البيت ونزلوا وراحوا عشان الكشف وعرفوا إن
جميله حامل في توأم وصحتهم جيده فرحوا كثيرا لهذا الخبر
وذهبوا من عند الطبيب وأوصلهم مالك وذهب ليستعد هو الأخر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
متنسوش الفوت والكومنت 🌺♥
دمتم بخير ♥♥
ملكه القلم♥♥
